خدمات

شرکت جهان فرز تولید کننده سنگ پروفیل دنده در انواع مختلف

این شرکت با تکیه بر تجربیات گذشته و دانش روز توانسته است خود را به عنوان تولیدی چرخ دنده در صنعت کشور مطرح کند. تولید و ساخت انواع چرخ دنده مورد نیاز صنایع و شرکت های صنعتی همچون چرخ دنده مخروطی مارپیج ، چرخدنده هلیکال ، چرخدنده اسپیرال ، چرخدنده جناغی ، کرانویل پینیون و ساخت دندهای کوپلینگ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
فعالیت این شرکت به تولید چرخدنده منحصر نمی شود. طراحی گیربکس ، ساخت گیربکس ، طراحی و تولید گیربکس فلندر ، ساخت گیربکس دستگاه نورد و گیربکس خورشیدی از جمله فعالیت های این شرکت به عنوان تامین کننده گیربکس و چرخ دنده کارخانه های فولاد و سیمان پتروشیمی و راهسازی و نیروگاه می باشد.

جهان فرز علاوه بر بررسی طراحی و ساخت ، تعمیرات اساسی گیربکس های کارخانجات صنعتی را به عنوان یکی از خدمات ویژه به کارخانجات صنعتی ارائه می دهد.این خدمات در راستای بومی سازی صنعتی و تامین قطعات پمپ سانتیفیوژ ، گیربکس و سنگ پروفیل دنده قرار دارد تا علاوه بر رفع مشکلات کارخانجات ، روند تعمیر و نگهداری قطعات ویژه ایشان بهبود یابد.
سنگ پروفیل دنده ۲۵/۱ مودول ۳۰ برای طراحی گیربکس های صنعتی راه درازی طی شده است

طراحی گیربکس در برخی مواقع به پارامترها و الزامات متناقضی دراجزاء اصلی همچون یاتاقان بندی ، شفت ، چرخ دنده ، بیرنیگ ها نیاز دارد و همه این الزامات تاثیر گذار بر اجزاء گیربکس باید جهت توسعه و بهبود روند پروسه در اسرع وقت مورد محاسبه قرار گیرد.

ماکزیمم نیروی انتقالی ، نسبت های مورد نیاز و محدودید های هندسی در مشخصات دنده وقتیکه کارایی شفت به گشتاور خروجی ، ممان خمشی و تنش های برشی وابسته است تاثیر می گذارد.
از دیرباز تاکنون به صورت سنتی ، بیرینگ ها به عنوان تکیه گاه محکم و شفت مثل میله ای با نیروهای اعمال شده بر تکیه گاهایش مطابق با تکنیک تجزیه استاتیک نیروها مورد محاسبه قرار می گرفته است.
اولین گام برای طراحی کلی گیربکس ها در نظر گرفتن بیرینگ ها به عنوان یک عضو غیرخطی و شفت به صورت انعطاف پذیر در نیروی های اعمالی بر تکیه گاه های در نظر گرفته شده است.

با یک رویکرد تخصصی تر برای آنالیز ، می توان محدوده پارامترهای مهم همچون ابعاد بیرینگ ها ، میزان تلرانس و لقی ، تعداد دقیق قطعات دوار تحت بار و توزیع فشار محل تماس بین قطعات دوار در راستای محور دوران را تعیین نمود.
انتخاب بیرینک نیز بر اساس مشخصات بیرینگ در نظر گرفته شده برای رفتار در ناهمراستایی بین کنس داخلی و خارجی در هنگام استفاده ، انجام می گیرد. در این مورد هنوز تکیه گاه برای نصب بیرینگ صلب در نظر گرفته می شود چون محاسبات برای حالت صلب به واقعیت نزدیکتر است.

طراحی های ابعاد بزرگ

یکی از خصوصیات گیربکس های با ابعاد بزرگ با توان کم و متوسط ،استفاده از متریال سبک و هوزینگ های جمع و جور است. در این حالت طراحی بهینه برای رقابت بسیار اهمیت پیدا می کند.

سنگ زنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *