اخبار, گیربکس ها, مقالات

گیربکس صنایع فولاد

گیربکس صنایع فولاد

گیربکس صنایع فولاد

دراین مقاله به معرفی انواع گیربکس های مورد استفاده در صنایع فولاد می پردازیم.

 

صنعت فولاد در ایران

یکی از صنایع مهم و کلیدی در جهان صنعت فولاد می باشد که نقش مهمی را در زمینه پیشبرد صنایع دیگر ایفا می کند. امروزه این صنعت در کشورهای پیشرفته نقش موثری در رشد اقتصادی و کاهش آمار بیکاری و جذب سرمایه گذاری های خارجی بر عهده دارد. این صنعت در اوایل قرن جاری با مطالعات آلمان ها وارد ایران گردید و در دهه های ۴۰ و ۵۰ شمسی به احداث کارخانجات فولاد سازی در اهواز و اصفهان توسط اروپایی ها منجر گردید.

 

 

معرفی انواع گیربکس های مورد استفاده در صنایع فولاد

 

فولاد سازی در ایران همواره مورد توجه بوده و در سال های اخیر فعالیت هایی جهت بروز رسانی کارخانجات و افزایش تولید صورت پذیرفته است..

به موازات پیشرفت صنعت فولاد سازی، ماشین آلات و ادوات بکار رفته در این صنعت نیز دچار تکامل و رشد گردید. گیربکس ها از جمله ادواتی هستند که به ووفور در این صنعت بکار گرفته می شوند. وجود انواع نوارهای نقاله و کانوایرها در شرکت های فولاد سازی به خوبی نیاز به گیربکس های صنعتی را نشان می دهد. از جمله مهترین گیربکس هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد می توان به گیربکس های صنعتی، کرانویل، شافت مسنقیم و حلزونی اشاره کرد.

 

گیربکس صنعتی

از پر قدرت ترین گیربکس های موجود در دنیا هستند. این گیربکس ها با توانایی کوپل با الکتروموتورهای چند صد کیلوواتی، قادر خواهند بود بیش از صدهزار نیوتن متر گشتاور را انتقال دهند.

 

گیربکس صنعتی

گیربکس حلزونی

بدلیل کوچکی و ارزان بودن به طور گسترده در صنایع به کار می روند. گیربکس های حلزونی به خاطر مکانیزم برگشت ناپذیری در نسبت های تبدیل بالای ۱:۴۰ در کانوایرهای شیب دار استفاده می شوند. کاربرد این نوع گیربکس ها معمولا برای توان های کمتر از ۵.۵ کیلووات و گشتاورهای زیر ۴۰۰۰ نیوتن متر می باشد.

 

گیربکس حلزونی

 

 

گیربکس شافت مستقیم

از پرکاربردترین گیربکس های به کار رفته در فولاد سازی می باشند. توانایی انتقال قدرت و گشتاور بالا از مزایای این نوع از گیربکس ها می باشد. همچنین این گیربکس ها بدلیل وجود چرخدنده های هلیکال، دارای صدای پایین و بازدهی خوبی هستند.

گیربکی هلیکال

 

گیربکس کرانویل

بدلیل قدرت و گشتاور خروجی بالا و توانایی تحمل ضربه و لرزش در کارخانجات فولاد سازی به وفور استفاده می شوند. گیربکس های کرانویل تا گشتاور ۵۰۰۰۰ نیوتن متر را نیز انتقال می دهند.

 

جهت مشاوره و سفارش میتوانید با مشاوران ما در شرکت جهان فرز تماس بگیرید.

جهت مشاهده دستگاههای ساخته شده اینستاگرام مارا دنبال کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *