اخبار, گیربکس ها, مقالات

گیربکس صنایع پتروشیمی

گیربکس صنایع پتروشیمی

گیربکس صنایع پتروشیمی

یکی از صنایع بزرگ دنیا که مورد توجه کشورهای بزرگ دنیا و به دنبال آن رشد و رونق بیش ازپیش این صنعت در طول تاریخ است، صنعت پتروشیمی است.صنعتی که بعد از صنایعی نظیر ، صنایع غذایی و خودرو سازی ، سومین صنعت بزرگ و پر سود جهان محسوب می شود. یران چهارمین تولید کننده نفت و دومین کشور دنیا در ذخایر گازی است که بخش اعظم درآمدهای خود را از صادرات نفت و گاز بدست می آورد.

 

تاریخچه صنعت پتروشیمی

در کشور ما نیزصنعت پتروشیمی بیش از یک قرن قدمت دارد و از سال ۱۲۸۷ که اولین چاه نفت ایران در منطقه نمره یک مسجد سلیمان به بهره برداری رسید تا کنون دچار تغییرات و پیشرفت های فراوانی شد. نیروی محرکه و گشتاور مورد نیاز جهت انواع تجهیزات سرچاهی و پالایشگاهی نظیرDRAWWORKS ، MAST، انواع پاورپک ها، دستگاه های همزن و … از الکتروگیربکس های پر قدرت موجود در دنیا تامین می شود.

 

انواع گیربکس های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی

به دلیل نیاز به گشتاور بالا در صنعت پتروشیمی، اغلب از گیربکس های صنعتی و کرانویل استفاده می شود. این گیربکس ها گاها تا گشتاور بالای ۱۰۰۰۰۰ نیوتن متر را منتقل می کنند.

گیربکس های شافت مستقیم نیز با توجه به قدرت بالا و صدای پایین در قسمت های مختلف بخصوص در همزن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

گیربکس های خورشیدی به دلیل توانایی انتقال گشتاور بالا با وجود کوچک بودن، در مکان هایی که محدودیت فضا وجود دارد مانند پاورپک ها و وینچ ها استفاده می شوند.

 

جهت مشاوره و سفارش میتوانید با مشاوران ما در شرکت جهان فرز تماس بگیرید.

جهت مشاهده دستگاههای ساخته شده اینستاگرام مارا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *