خدمات

شرکت جهان فرز تولید کننده ای انواع پمپ های نفتی

شرکت جهان فرز تولید کننده ای انواع پمپ های نفتی

پمپ های تلمبه های مختلفی در صنعت نفت و پتروشیمی وجود دارد که از فر آیند استخراج و یا انتقال مایعات را دارند که با افزایش فشار جریان آن ها اهمیت در افزایش بهره وری در صنایع دارند.
پمپ یا تلمبه به دستگاهی که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ به مایعی که از آن میگذرد و انتقال می یابد. در نتیجه انرژی سیال پس از خروج از پمپ افزایش می یابد.
پمپ ها باید ایمنی و کارآیی فرآیند پمپاژ محصولات نفتی را ضمانت می کنند، این شایع ترین تجهیزات برای صنعت است تفاوت اصلی بین پمپ های نفت و گاز می تواند این واقعیت باشد که آنها قادر به کار کاملا در هر شرایط عملیاتی هستند. علاوه بر این، سازه ها راه هایی هستند برای پمپ کردن مایعات با سطح بالا ویسکوزیته از آنجا که ایستگاه های پمپاژ در فضاهای باز فعالیت می کنند، آنها باید به شرایط آب و هوایی و شرایط آب و هوایی سخت مقاوم باشند. علاوه بر این، تجهیزات باید به اندازه کافی قدرتمند باشد، همانطور که هنگام پمپ کردن روغن مایع را از عمق زیاد فراهم می کند.

پمپ های مختلفی با توان های متفاوت براساس نیاز پروژه ها در صنعت نفت و پتروشیمی به کار گرفته می شود که با سیاست حمایتی وزارت نفت از سازرندگان داخلی و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه از جمله پمپ و تجهیزات مربوطه می توان برای رفع نیاز صنایع و هدف گذاری صادرات و پمپ ها برای آینه برنامه ریزی کرد.
پمپ ها انواع مختلفی دارن که هر یک از آن ها دارای کاربرد مخصوص به خود را دارند .

مهم ترین آنها در این پروژه استفاده شده :

۱.پمپ های سانتریفوژ
۲.پمپ های رفت و برگشتی
۳.پمپ های چرخ دنده ای

پمپ های سانتریفوژ

پمپ های نفتی شرکت جهان فرز سانتریفوژاین نوع پمپ ها برای انتقال انرژی به سیال بطور دائمی انجام میگیرد . پمپ های سانتریفوژ نیروی محرکه خود را از طریق یک الکترو موتور دریافت می کنند.از یک محور به نام شفت برای انتقال نیروی محرک از موتور به پمپ استفاده می شود .
پمپ های رفت و برگشتی
پمپ های نفتی شرکت جهان فرزرفت وبرگشتی این نوع پمپ ها انتقال انرژی از سیال به طور پریودیک و دوره ای می باشد از طریق موتور های الکتریکی نیروی محرکه پمپ ها تامین می گردد. این نوع پمپ ها حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل به حرکت های رفت و آمدی پیستونی در یک سیلندر می شود. با عقب رفتن پیستون در سیلندر ایجاد مکش شده ودر نتیجه مایع از طریق شیر خروجی به بیرون هدایت می شود . شیر های ورودی خروجی یک طرفه بوده و به نوعی ساخته شده اند که در مرحله رفت و برگشت پیستون از ورود مایع داخل سیلندر به قسمت کم فشار و بالعکس مانع شود.

پمپ نفتی

پمپ های چرخ دنده ای

پمپ های نفتی شرکت جهان فرز پمپ های چرخ دنده ای این نوع پمپ ها را گردشی یا روتاری می گویند که از دو قسمت جداره ثابت و دوار تشکیل شده اند که شامل یک محور گردان با چرخ دنده می باشند. در این چرخ دنده ها مقداری مایع بین دنده های چرخ دنده باقی می ماند و در اثر چرخیدن چرخ ها مایع به قسمت خروجی پمپ رانده می شود این پمپ ها برای جا به جا کردن مایع با حجم پایین و فشار متوسط می باشند در این پمپ ها وقتی پمپ در حال کار کردن است نباید خروجی پمپ بسته باشد.
در هنگام پالایش نفت از چاه های نفتی و بلند کردن هیدروکربن ها از عمق سطح کافی از قدرت را باید تامین کردانرژی که تجهیزات استفاده می کنند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد چاه های نفتی دارد .
در شرایط های مختلف استفاده می شود برای مثال موتور های توربین گاز موتور های احتراق داخلی می توانند استفاده شوند و برای موتور های پتو ماتیک امکان استفاده با فشار بالا و حتی انرژی مرتبط باعث افزایش سود آوری نصب می شود.

تماس با جهان فرزکاویتاسیون:

یکی از خطرناک ترین پدیده های است که برای یک پمپ وجود دارد مایع در هر درجه حرارتی با فشار معینی تبخیر می شود حباب های بخار یا گازی در فاز مایع به وجود می آیند که به همراه مایع به نقطه ای دیگر با فشار بالاتر حرکت می نمایند. اگر در محل جدید فشار مایع به اندازه کافی زیاد باشد، حباب های بخار در این محل تقطیر شده و در نتیجه ذراتی از مایع از مسیر اصلی خود منحرف شده و با سرعت های فوق العاده زیاد به اطراف و از جمله پره ها برخورد می نمایند. در چنین مکانی بسته به شدت برخورد، سطح پره ها خورده شده و متخلخل می گردد. این پدیده مخرب در پمپ ها را کاویتاسیون می نامند. پدیده کاویتاسیون برای پمپ بسیار خطرناک بوده و ممکن است پس از مدت کوتاهی پره های پمپ را از بین ببرد. بنابراین باید از وجود چنین پدیده ای در پمپ جلو گیری گردد. کاویتاسیون همواره با صداهای منقطع شروع شده و سپس در صورت ادامه کاهش فشار در دهانه ورودی پمپ، بر شدت این صداها افزوده می گردد. صدای کاویتاسیون مخصوص و مشخص بوده و شبیه برخورد گلوله هایی به یک سطح فلزی است. هم زمان با تولید این صدا پمپ نیز به ارتعاش در می آید. در انتها این صداهای منقطع به صداهایی شدید و دائم تبدیل می گردد و در همین حال نیز راندمان پمپ به شدت کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *