اخبار, گیربکس ها, مقالات

گیربکس های صنعتی کارخانجات سیمان

در این مقاله سعی در بررسی انواع گیربکس های صنعتی کارخانجات سیمان و موارد استفاده آن داریم.

 

صنایع سیمان

سیمان ماده‌ای چسبنده‌ است که در ساخت و ساز به کار می‌رود و امکان چسبانیدن ذرات مختلف (همچون ذرات شن و ماسه) به یکدیگر را فراهم می‌سازد.
استفاده از سیمان برای ساختن بناها و ساختمان های مقاوم و پایدار ضروری است. با این حال، لازمه تولید سیمان، طی شدن یک فرآیند پیچیده شامل چندین مرحله است که هر مرحله به طور جداگانه نیاز به انرژی زیادی دارد. این باعث می‌شود هزینه‌های تامین انرژی یکی از بزرگترین عوامل هزینه بر در صنایع سیمان باشد. به همین دلیل، تولید سیمان نیاز به گیربکس‌های صنعتی کارخانجات سیماندارد که هم پر قدرت باشند و هم بتوانند در شرایط سخت مورد استفاده قرار گرفته وقابل اعتماد و در مصرف انرژی نیز کارآمد باشن.

 

ایران در حال حاضر تولید کننده برتر سیمان در منطقه خاورمیانه است.

ما در شرکت جهان فرز به فعالان این صنعت درخرید ،ساخت و طراحی تجهیزاتی مثل گیربکس، پمپ،قطعات حفاری و چرخ دنده کمک میکنیم.

 

تاریخچه سیمان و صنایع سیمان

احتمالاً اولین پیدایش سیمان به واقعه‌ای در ۱۲ میلیون سال پیش، باز می‌گردد. در این واقعه، پس از اینکه یک سنگ نفتی که در مجاورت تخت سنگ آهک قرار داشته به علل طبیعی می‌سوزد و در نتیجه لایه ته نشین شده‌ای از سیمان تشکیل می‌شود.

این ذخایر باستانی سیمان، در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کشف و بررسی شد.تاریخچه سیمان
سیمان از لحاظ شیمیایی، محصولی حاوی آهک است که در آن از آهک به عنوان ماده اولیه و همچنین اتصال دهنده ذرات دیگر استفاده می‌شود، با این حال آهک اولین و تنها ماده اتصال دهنده‌ای نبود که توسط بشر استفاده شده است. پیش از آن، بابلی‌ها و آشوریان از قیر به عنوان اتصال دهنده سنگ‌های آجری استفاده می‌کردند.
اما با این حال، سیمان‌های مدرن همزمان با انقلاب صنعتی یعنی حدود سال ۱۸۰۰ میلادی تولید شدند. دانش فنی لازم برای تولید سیمان از گذشته تا به امروز دچار تغییرات فراوانی شد تا سیمان به شکل امروزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

تجهیزات صنایع سیمان

• انواع سنگ شکن
• انواع گیربکس صنایع سیمان
• انواع الکتروموتور صنایع سیمان
• انواع جداساز (Separators)
• آسیاب
• سیستم‌های انتقال مواد مانند ایر اسلاید (Air slide)، ایر لیفت (Air lift)، ریکلایمر و باکت الواتور
• انواع سیلو
• بالابر یا الواتور
• کوره پخت مواد خام
• سالن‌های اختلاط مواد خام
• کیسه پرکن
• تسمه نقاله (Conveyor)
• فیدرها و سرندهای ارتعاشی (سرندهای اسیلاتوری، سرندهای ویبراتوری، سرندهای لنگ، سرند ثابت و…)

 

 

گیربکس‌های مورد استفاده در صنایع سیمان

 

از آن جایی که گیربکس های صنعتی در توان های مختلف و با سیستم های عملکردی متفاوتی ساخته می شود امکان استفاده از مدل های متنوع برای صنایع گوناگون وجود دارد اما مسلما نمی توان از یک نوع گیربکس برای همه صنایع سبک و سنگین استفاده کرد و باید مشخصات ان را با نیاز یک بخش صنعتی مطابقت داد. کارخانه های سیمان سازی یکی از مهم ترین صنایع سنگین به شمار می روند که بدون این سیستم های انتقال نیرو به خود نمی توانند خط تولید خود را فعال نگاه دارند. در این مقاله گیربکس های صنعتی کارخانجات سیمان را بررسی خواهیم کرد.

 

گیربکس های صنعتی کارخانجات سیمان

 

در مراحل ابتدایی تولید سیمان که بیشتر سیستم های نقل و انتقال سنگ معدن و خرد کننده های اولیه قرار دارند می توان از گیربکس های هلیکال، خورشیدی برای نوار نقاله و خرد کننده سنگ و همچنین از سیستم های حلزونی برای قسمت های سبک تر ماننده اسکرین لرزان آن استفاده کرد.

 

گیربکس هلیکال

پس از خرد شدن سنگ ها و تبدیل ان ها به قلوه سنگ برای انتقال آن ها از کرین ها و نوار نقاله های بزرگ که توان تحمل وزن بالایی دارند استفاده می کنند که نصب گیربکس های هلیکال در این تجهیزات توصیه می شود.

مخزن خرد کننده یا Raw Mixer mill نیز به توان بالایی نیاز دارد و بهترین گیربکس های صنعتی برای این بخش از نوع هلیکال هستند پیشنهاد ما بهره گیری از مدل هایی است که حداقل تا ۵۰۰۰ کیلووات توان داشته باشند و گشتاور آن ها به ۳۵۰ یا ۴۰۰ kNm نیز برسد. برای بخش ایرلاک یا روتاری ولو rotary valve آن می توانید از گیربکس حلزونی استفاده کنید.
برای دیگر قسمت های تولیدی مانند خنک کننده ها، خرد کننده های crusher، مخزن حرارتی زغال سنگ، نقاله های پیچی و….از گیربکس های معرفی شده یا مشابه آن ها با گشتاور های متناسب بهره گیرید.

 

شرکت جهان فرز با ارائه مشاوره در زمینه طراحی و ساخت انواع گیربکس شما را یاری می کند.

برای اطلاع بیشتر از خدمات ارائه شده،ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *